Co zrobić z zawieszeniem, zeby bylo komfortowo?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Nexus6
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4847
    • Volkswagen

    #76
    Zamieszczone przez Samiec
    Zamieszczone przez Maicroft
    Na poprzecznych tez mi stuka i juz sie tym nie martwie, tak dziala tylna belka.
    Tylko ja czesciej przod slysze ,bo tyl jak pierd...e to tak jak by sie cos urwalo :lol:
    jeżeli tył Ci "wali" na wybojach tzn, że amortyzatory powiedziały "pa pa" :diabelski_usmiech
    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

    Komentarz

    • Tymon
      RS
      • 2004
      • 2970

      #77
      sebo, ja polecam KAYABE, różnica na + jest duża.
      130 tyś jak nie latasz po trasie, to spory przebieg na serie.
      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
      BMW serii 3... Radość z jazdy.

      Komentarz

      • Samiec
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4287
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #78
        Zamieszczone przez Nexus6
        jeżeli tył Ci "wali" na wybojach tzn, że amortyzatory powiedziały "pa pa" :diabelski_usmiech
        No tyl mogl juz pasc :wink: przod sie jeszcze trzyma
        A te slyszalne bardzie stuki z przodu ,to przypomialo mi sie ,ze to luz na stabilizatoze (wybite te gumki ,nie krzypi tylko stuka).
        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

        Komentarz

        • pwgajda
          Drive
          • 2005
          • 90

          #79
          Co do Kayaba to też ostatnio zmieniłem u siebie własnie na amorki tej firmy o indeksie 334812. Różnica pomiędzy serią a nimi jest ogromna...Samochód dużo lepiej trzyma się drogi, dodatkowo lepiej (ciszej) pokonuje się wszelkie nierówności. Kupiłem je od tego użytkownika Allegro http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3184136 w cenie 340zł za 2 sztuki z wysyłką piorytetową.

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #80
            Zamieszczone przez Samiec
            .......weitec robi dystanse 20mm pod sprezyny na przod i na tyl
            Mam zapotrzebowanie na podniesienie jeszcze trochę tyłu (mam już springi z zestawu na złe drogi). Gdzie szukać tego weitec-u??? Poproszę o linki. Ma ktoś coś podobnego? Jakieś zdjęcia??
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz

            • Samiec
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4287
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #81
              Zamieszczone przez Masmo
              Mam zapotrzebowanie na podniesienie jeszcze trochę tyłu (mam już springi z zestawu na złe drogi). Gdzie szukać tego weitec-u??? Poproszę o linki. Ma ktoś coś podobnego? Jakieś zdjęcia??
              www.fosab.pl a dokladnie tu w ich sklepie : link
              Ceny troche duze :roll:
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #82
                Zamieszczone przez Samiec
                www.fosab.pl a dokladnie tu w ich sklepie : link
                Ceny troche duze :roll:
                Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. A ceny faktyczne chore. Żeby wołać za tulejkę ponad 200 zł :shock: :shock: . Jakby wiedzieć jak to wygląda to może by ktoś dorobił :hmm
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #83
                  Zamieszczone przez Masmo
                  Żeby wołać za tulejkę ponad 200 zł :shock: :shock: . Jakby wiedzieć jak to wygląda to może by ktoś dorobił :hmm
                  To nie sa tulejki ,tylko dystanse i wygladaja tak : zdjecie
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #84
                    Zamieszczone przez Samiec
                    Zamieszczone przez Masmo
                    Żeby wołać za tulejkę ponad 200 zł :shock: :shock: . Jakby wiedzieć jak to wygląda to może by ktoś dorobił :hmm
                    To nie sa tulejki ,tylko dystanse i wygladaja tak : zdjecie
                    Cooooooo ??????? Gumy wciskane miedzy zwoje???? Takie coś na allegro kosztuje 5 zł
                    Testowałem coś takiego z przodu i trakuje to jako zło konieczne. Teraz mam tulejki by ASO i realnie przód jest wyżej 2,5 cm. Z tyłu mam sprężyny z zestawu na złe drogi, ale podniósł się tylko jakieś 1,5 cm. Podobno BaPit ma jakieś tulejki z tyłu, ale na razie nie wrzucił zdjęcia.
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • Samiec
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4287
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #85
                      Zamieszczone przez Masmo
                      Cooooooo ??????? Gumy wciskane miedzy zwoje???? Takie coś na allegro kosztuje 5 zł
                      Mi to na zdjeciu wyglada jak podstawka pod sprezyne ,a nie gumy wkaldane w nie :roll:
                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #86
                        Masmo, To jest podstawka w miejscu gdzie sprezyna styka sie z blacha auta oraz tylnej belki. To taka dodatkowa amortyzacja, ale pewnie to dlugo nie przezyje jak ktos duzo jezdzi zaladowany.

                        Zastanawiam sie tylko gdzie z tylu mozna jakies tulejki innego rodzaju dac, tam przeciez nie ma takiego miejsca :|
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #87
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Masmo....Zastanawiam sie tylko gdzie z tylu mozna jakies tulejki innego rodzaju dac, tam przeciez nie ma takiego miejsca :|
                          Też się zastanawiam od chwili gdy BaPit napisał że ma coś takiego u siebie :shock: .

                          A wracając do tematu ja mam preferencje podobne do Mikrusa:
                          1. Auto do dojeżdzania do pracy (90 km w jedną stronę) po fatalnych drogach. Ma się trzymać drogi i nie bujać się bo trzeba dawać w rure.
                          2. Auto do wożenia małego dziecka i niemowlaka. Więc nie moze być za twardę bo dzieciakom wątrobę odbije.
                          3. Jeżdze bo budowie więc mam tulejki z przodu i sprężyny z zestawu na złe drogi z tyłu. Mój kierunek to "do góry"
                          4. Często duże obciązenie gdy rodzina się wybiera na urlop.
                          5. Radość z jazdy gdy w końcu mogę jechać sam.

                          Muszę już chyba wyrzucić seryjne amory. (150kkm). Czytając Wasze opinię mam dwie opcje:
                          KYB Exel G lub
                          Blistein B4

                          Jak waszym zdaniem te amory będą odpowiadać moim potrzebom? Jak wypada ich porównanie?
                          Blistain w katalogu przewiduje dwa typy:
                          VNE-4574 lub ASP-A345 [SP]
                          czym to się może różnić???
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • Nexus6
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4847
                            • Volkswagen

                            #88
                            Masmo, opcja z Bilsteina dla Ciebie to nie B4, a B6 do standardowych sprężyn.
                            Autko nie siądzie, a jednocześnie będzie sztywniejsze w prowadzeniu.
                            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                            Komentarz

                            • xekon
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 742

                              #89
                              no dobra to w takim razie rozwiniecie zapytania postawionego przez Masmo Bilsteiny B6 czy KYB ExcelG?

                              Komentarz

                              • Nexus6
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 4847
                                • Volkswagen

                                #90
                                xekon, wiesz że ja jestem zwolennikiem "żółtych rurek" :diabelski_usmiech
                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                Komentarz

                                • xekon
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 742

                                  #91
                                  wlasnie gadamy o tym - wiem - ale w tym przypadku cena gra jednak role, pewnie gdybym byl na 100% zdecydowany na zestaw ze sprezynami z RS to bylby B6 ale do std springow to raczej KYB, tak mi sie wydaje

                                  Komentarz

                                  • Masmo
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1145

                                    #92
                                    Zamieszczone przez Nexus6
                                    Masmo, opcja z Bilsteina dla Ciebie to nie B4, a B6 do standardowych sprężyn.
                                    Autko nie siądzie, a jednocześnie będzie sztywniejsze w prowadzeniu.
                                    Katalog Blisteina dla zawieszenia na złe drogi nie przewiduje B6. Tylne spręzyny mam troszkę dłuższe. Czy to nie będzie przeszkadzać w założeniu B6?
                                    Poza tym boję się że będzie za sztywne (dzieciaki) i czy buda to wytrzyma (dziurawe okrutnie drogi + sztywny amor)? Chciałbym tylko lekko twardszych i nie bujających...
                                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                    Komentarz

                                    • Nexus6
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4847
                                      • Volkswagen

                                      #93
                                      Zamieszczone przez Masmo
                                      Zamieszczone przez Nexus6
                                      Masmo, opcja z Bilsteina dla Ciebie to nie B4, a B6 do standardowych sprężyn.
                                      Autko nie siądzie, a jednocześnie będzie sztywniejsze w prowadzeniu.
                                      Katalog Blisteina dla zawieszenia na złe drogi nie przewiduje B6. Tylne spręzyny mam troszkę dłuższe. Czy to nie będzie przeszkadzać w założeniu B6?
                                      Poza tym boję się że będzie za sztywne (dzieciaki) i czy buda to wytrzyma (dziurawe okrutnie drogi + sztywny amor)? Chciałbym tylko lekko twardszych i nie bujających...
                                      katalog Bilsteina sobie, a życie sobie :diabelski_usmiech
                                      u siebie mam B8 czyli amortyzatory do krótszych sprężyn,
                                      a dzięki "uprzejmości" sprzedawcy z ASO mam z przodu sprężyny od 4x4 (jeszcze wyższe niż te z pakietu na bezdroza) i daje sie jeździć,
                                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                      Komentarz

                                      • Antoine
                                        Ambiente
                                        • 2004
                                        • 135

                                        #94
                                        Zamieszczone przez Masmo
                                        Zamieszczone przez Nexus6
                                        Masmo, opcja z Bilsteina dla Ciebie to nie B4, a B6 do standardowych sprężyn.
                                        Autko nie siądzie, a jednocześnie będzie sztywniejsze w prowadzeniu.
                                        Katalog Blisteina dla zawieszenia na złe drogi nie przewiduje B6. Tylne spręzyny mam troszkę dłuższe. Czy to nie będzie przeszkadzać w założeniu B6?
                                        Poza tym boję się że będzie za sztywne (dzieciaki) i czy buda to wytrzyma (dziurawe okrutnie drogi + sztywny amor)? Chciałbym tylko lekko twardszych i nie bujających...
                                        i co wkoncu zalozyles, bo musze tez u siebie wymienic i mam dylemat czy pakowac sie w B6 :?:
                                        Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                                        Komentarz

                                        • Masmo
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1145

                                          #95
                                          Zamieszczone przez Antoine
                                          Zamieszczone przez Masmo
                                          Zamieszczone przez Nexus6
                                          Masmo, opcja z Bilsteina dla Ciebie to nie B4, a B6 do standardowych sprężyn.
                                          Autko nie siądzie, a jednocześnie będzie sztywniejsze w prowadzeniu.
                                          Katalog Blisteina dla zawieszenia na złe drogi nie przewiduje B6. Tylne spręzyny mam troszkę dłuższe. Czy to nie będzie przeszkadzać w założeniu B6?
                                          Poza tym boję się że będzie za sztywne (dzieciaki) i czy buda to wytrzyma (dziurawe okrutnie drogi + sztywny amor)? Chciałbym tylko lekko twardszych i nie bujających...
                                          i co wkoncu zalozyles, bo musze tez u siebie wymienic i mam dylemat czy pakowac sie w B6 :?:
                                          Założyłem B6 + rozpórkę na przednie kielichy. I albo się przyzwycziłem albo nie jest źle z komfortem. Może dlatego że mam 15-ki i opony biorą część amortyzacji na siebie.
                                          Generalnie jestem bardzo zadowolony z B6. Wadą jest tylko ich cena.
                                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                          Komentarz

                                          • kmink
                                            L&K
                                            • 2007
                                            • 1360
                                            • Superb III (3V3)

                                            #96
                                            Ja w Primerze GT która jest w serii niższa od ,,zwykłe'' primery miałem springi H&Ra -35mm i seryjne amory był trosze za nisko i ogólnie do bani...zrobiłem tak 8k km ale po Norwegii zaraz po wjechaniu do Polski myślałem ze sie załamie tak trzęsło i fatalnie sie jechało że szok w dodatku tyłem ocierałem o progi zwalniające bo przed tylna osia pod podłąga była jakaś beleczka wzmacniająca, postanowiłem cos z tym zrobić bo mnie trafiało.....

                                            Kupiłem seryjne sprężyny do GT + ExelG ale jak zobaczyłem jak auto wygląda to sie załamałem - robiłem wszystko w sobotę i w niedziele autem nie jezdziłe bo sie wstydziłem qrde jak terenówka wygladał w porównaniu do tego co było wcześniej....przyszedł czas na następny setup i na przód założyłem springi H&Ra a na tył jakieś szweckie - seryjne go GT tyl e że sztywniejsze + KYB ExelG i dopiero zaczeła sie jazda...jak sie przesiadałem z Octavi do Nissana to dopiero sie czułem bezpiecznie i zakrety nie były problemem....Nissan poszedł i teraz śmigam Octavią i jedyne co jest lepsze to to że lepiej moje plaby znoszą dziury reszta do kitu....jeszcze sie zastanawiam czy Octe zostawić sobie i jej nie dłubnać (TDi AGR) i zawias tez bedzie zmieniony bo seria sie nadaje do ....

                                            Wpakuje springi z RSa+B6 ewentualnie ExelG(w primerze je miałem przy oniżonym zawieszeniu i po 25k km były jak nowe!!!)
                                            Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                            https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                            www.tuneforce.pl
                                            www.dpfserwis.pl

                                            Komentarz

                                            • Paweł T
                                              Elegance
                                              • 2006
                                              • 784

                                              #97
                                              Czy ktoś miał do czynienia z amorami firmy QUINTON HAZELL.
                                              Sprzedawca poleca ze względu na 3-letnią gwarancję. Cena jak za B4 155pln do kombi na tył.
                                              TDI ASV 140KM 300Nm

                                              Komentarz

                                              • borut
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 299

                                                #98
                                                Panowie,

                                                Jako, że jestem na etapie wymiany amortyzatorów więc z ciekawością przeczytałem wszystkie posty i zdecydowałem się dołożyć swoje dwa grosze.
                                                Najcześciej przywołuje się wśrod nas dwie nazwy Kayaba ExelG oraz Bilstein B6. Wielu z Was porównuje te dwa amortyzatory - ale przyznam ja tego nie rozumiem. Jak można wogóle porównywać te dwa produkty ?
                                                Kayaby kosztują prawie 600 PLN za komplet a Bilstein prawie 1600. To są dwa różne produkty z całkowicie innych grup oczekiwań. Panowie - to tak jakbyśmy, bezmała, porównywali seryjne Seicento i seryjną Skodę Octavie - dwa inne światy.
                                                Nasuwa się tylko jeden wniosek - oba są bardzo dobre ale w swojej kategorii cenowej, a bezpośrednie porównywanie ich to lekkie nieporozumienie.

                                                Pozdrawiam
                                                Powered by VSI PRINS

                                                Komentarz

                                                • elemenateur
                                                  Elegance
                                                  • 2007
                                                  • 803

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez borut
                                                  Panowie,

                                                  Jako, że jestem na etapie wymiany amortyzatorów więc z ciekawością przeczytałem wszystkie posty i zdecydowałem się dołożyć swoje dwa grosze.
                                                  Najcześciej przywołuje się wśrod nas dwie nazwy Kayaba ExelG oraz Bilstein B6. Wielu z Was porównuje te dwa amortyzatory - ale przyznam ja tego nie rozumiem. Jak można wogóle porównywać te dwa produkty ?
                                                  Kayaby kosztują prawie 600 PLN za komplet a Bilstein prawie 1600. To są dwa różne produkty z całkowicie innych grup oczekiwań. Panowie - to tak jakbyśmy, bezmała, porównywali seryjne Seicento i seryjną Skodę Octavie - dwa inne światy.
                                                  Nasuwa się tylko jeden wniosek - oba są bardzo dobre ale w swojej kategorii cenowej, a bezpośrednie porównywanie ich to lekkie nieporozumienie.

                                                  oczywiście masz racje, kyb exel-g to raczej konkurent bilsteina B4 - czyli uogólniając zamiennik serii. Bilstein B6 to twardy sportowy amor, jak chcesz go porównywać to raczej do koni sport a nie do B4 choć B4 podobno występuje także w wersji sport.

                                                  Podsumowując :
                                                  kyb exel g - bilstein B4
                                                  kyb AGX - Bilstein B6 - Koni sport

                                                  Komentarz

                                                  • waylander
                                                    Classic
                                                    • 2006
                                                    • 35

                                                    Planuję zmienić amortyzatory na B6 i zostawić ori springi. Niestety boję się, że będzie za twardo. Czy jest ktoś z Wa-wy lub okolic co ma taki zestaw? Przed zakupem amortyzatorów chciałbym przejechać się samochodem z takim zawieszeniem. Oczywiście jakieś piwo/wino/... przy okazji znajdzie się

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...